algemene voorwaarden

Ondernemingsgegevens

  • ONZO
  • Kloosterstraat 6 bus 4, 2000 Antwerpen
  • info@onzo.be
  • BE 1006652043

Artikel 1: Algemene bepalingen
1.1 Deze algemene voorwaarden (“Voorwaarden”) zijn van toepassing op alle online aankopen van producten via de e-commerce website onzo.be, beheerd door ONZO, een eenmanszaak met maatschappelijke zetel te Bourlastraat 9/502, 2000 Antwerpen, België.

1.2 Door het plaatsen van een bestelling accepteert de Klant deze Voorwaarden zonder voorbehoud. Eventuele afwijkingen kunnen alleen schriftelijk en na voorafgaande toestemming van ONZO worden toegepast.

 

Artikel 2: Prijs
2.1 Alle vermelde prijzen zijn in EURO en zijn inclusief BTW en eventuele andere belastingen die door de Klant moeten worden betaald.

2.2 Eventuele bijkomende leverings-, administratie- of reservatiekosten worden apart vermeld en toegevoegd bij het afrekenen.

2.3 De prijzen hebben uitsluitend betrekking op de exact beschreven producten en zijn niet inclusief eventuele decoratieve elementen die op bijbehorende foto’s worden getoond.

Artikel 3: Aanbod
3.1 Ondanks het feit dat de online catalogus en de e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, geen exacte kleurvoorstellingen bevat of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden ONZO niet. ONZO is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. ONZO is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.

Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de Klant om vooraf contact op te nemen met onze klantendienst.

Een groot deel van de producten die ONZO aanbiedt zijn handgemaakt. Kleine onvolkomenheden of verschillen in kleur, details en afwerking kunnen voorkomen en maken deel uit van de charme van een handgemaakt product.

3.2 Het aanbod is geldig zolang de voorraad strekt en kan door ONZO op elk moment worden aangepast. ONZO kan niet aansprakelijk worden gesteld indien een product niet beschikbaar is na bestelling.

Artikel 4: Online aankopen
4.1 De Klant kan bestellingen plaatsen via de webshop op onzo.be door de aanwijzingen te volgen voor productselectie, personalisatie, en betalingskeuze.

4.2 De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Klant de bestelling plaatst en deze wordt aanvaard door ONZO. ONZO bevestigt deze bestelling via een e-mail ter verificatie.

Indien ONZO goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is ONZO gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

Voor de verwerking van de betalingen, werkt ONZO met Mollie.

Artikel 5: Levering en uitvoering 
5.1 De Klant kan kiezen voor afhaling van artikelen of levering op een gekozen adres. ONZO maakt gebruik van externe transportbedrijven (zoals bpost, dpd, dhl) voor levering. Het risico van vertraging bij levering van de goederen aan huis (of ander adres naar keuze) gaat over op de Klant.

5.2 Bij eventuele zichtbare schade aan de goederen moet de Klant dit onmiddellijk melden aan ONZO via info@onzo.be. Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door ONZO was geboden.

 

Artikel 6: Eigendomsvoorbehoud
6.1 De geleverde artikelen blijven eigendom van ONZO tot het volledige factuurbedrag door de Klant is voldaan.

Artikel 7: Herroepingsrecht/retourneren
7.1 Alleen consumenten die als particulier aankopen doen, kunnen binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling zonder opgaaf van redenen de overeenkomst herroepen. 

7.2 De Klant dient de herroeping schriftelijk aan ONZO kenbaar te maken. De Klant is op tijd als hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is verstreken. De kosten voor retourzending zijn voor rekening van de Klant, tenzij anders overeengekomen. 

De Klant wordt verzocht de artikelen terug te sturen in hun oorspronkelijke staat en verpakking, met alle erbij geleverde accessoires, en gebruiksaanwijzingen. Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt ONZO zich het recht voor om de Klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de Klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Indien de Klant de overeenkomst herroept, zal ONZO alle tot op dat moment van de Klant ontvangen betalingen, inclusief de standaard leveringskosten, aan de Klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat ONZO op de hoogte is gesteld van de beslissing van de Klant om de overeenkomst te herroepen. Bij verkoopovereenkomsten kan ONZO wachten met de terugbetaling totdat hij alle goederen heeft teruggekregen, of totdat de Klant heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de Klant voor een andere wijze van levering dan de door ONZO geboden goedkoopste standaard levering worden niet terugbetaald.

ONZO betaalt de Klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de Klant de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij de Klant uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen de Klant voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Annulatie van drukwerk wanneer het volledige factuurbedrag reeds betaald is, kan zolang er nog geen drukwerk besteld is. In geval het drukwerk reeds besteld is (nog niet in productie) en je de drukklare/digitale bestanden reeds ontvangen hebt via mail, wordt er een kost van 50% van de prijs van het geannuleerde product afgetrokken van het terug te storten bedrag. In geval het drukwerk reeds in productie is, dient het volledige bedrag betaald te worden.

De Klant kan het herroepingsrecht niet uitoefenen voor:

  • de levering van volgens specificaties van de Klant vervaardigde goederen, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn. Enkele, niet-exhaustieve voorbeelden van dergelijke goederen zijn: geboortekaartjes, gepersonaliseerde geschenken en pakketten die specifiek voor de klant werden samengesteld;
  • de levering van goederen met een beperkte houdbaarheid. Dit geldt onder meer voor de gevulde geschenken met voedingswaren;
  • de levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
  • de levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
  • de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, als de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de Klant en mits de Klant heeft erkend dat hij zijn herroepingsrecht daarmee verliest;

Artikel 8: Garantie en klantverantwoordelijkheid
8.1 Conform de Belgische wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de Klant wettelijke rechten.

8.2 De Klant dient zichtbare gebreken binnen 2 maanden na ontdekking te melden. Na deze termijn vervalt het recht op herstelling of vervanging.

Om een beroep te doen op de garantie, moet de Klant een aankoopbewijs kunnen voorleggen. Klanten wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren.

De (commerciële en/of wettelijke) garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.

 

Artikel 9: Klantendienst
9.1 De klantendienst van ONZO is bereikbaar via e-mail op info@onzo.be of per post op het volgende adres Kloosterstraat 6 bus 4, 2000 Antwerpen. Eventuele klachten kunnen hieraan gericht worden.

Artikel 10: Sancties bij niet-betaling
10.1 Bij niet-betaling binnen de gestelde termijn kan ONZO wettelijke rente en schadevergoedingen in rekening brengen. ONZO behoudt zich het recht voor om artikelen terug te nemen bij aanhoudende wanbetaling.

Artikel 11: Privacy
11.1 ONZO verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de Belgische privacywetgeving en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

11.2 De Klant heeft het recht om zijn/haar persoonsgegevens in te zien, aan te passen en indien nodig te corrigeren. Vragen kunnen gericht worden aan info@onzo.be.

Artikel 12: Gebruik van cookies
12.1 ONZO maakt gebruik van cookies om de gebruikservaring te optimaliseren. De Klant kan de instellingen van zijn browser aanpassen om cookies te weigeren, maar dit kan het gebruik van bepaalde functionaliteiten beïnvloeden.

Artikel 13: Overige voorwaarden
13.1 Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig wordt verklaard, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.

13.2 Deze Voorwaarden kunnen op elk moment worden aangepast door ONZO.

 

Artikel 14: Toepasselijk recht – Geschillen
14.1 Op deze Voorwaarden is het Belgisch recht van toepassing. In geval van geschillen zijn de rechtbanken van de woonplaats van de Klant bevoegd.

 

Bijlage 1: Modelformulier voor herroeping
Beste Klant, dit formulier moet u alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen.

Aan ONZO, Kloosterstraat 6 bus 4, 2000 Antwerpen of info@onzo.be:

Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*):

Besteld op (*)/Ontvangen op (*):

Naam/Namen consument(en) :

Adres consument(en) :

Handtekening van consument(en)

Datum :

 

 

 

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.

ONZO