
hulp nodig?
kaarten
Wanneer bestel je best een proefpakket of geboortekaarten?
Geboorte: een proefpakket of geboortekaart op maat bestellen doe je idealiter rond 6 maanden (25 weken) zwangerschap of vroeger, zo is er voldoende tijd om alles zorgvuldig voor te bereiden en ben je voorbereid mocht je kindje er wat vroeger zijn.
Later kan natuurlijk ook altijd.
Huwelijk en feest: 4 à 5 maanden voor de datum dat je de kaarten wil verzenden
Kan je een gepersonaliseerde proefdruk bestellen?
Ja, je kan zeker een gepersonaliseerde proefdruk bestellen. Deze proefdruk wordt standaard uitgevoerd in kleurdruk (full color) op 300g papier en kost €15 per stuk. Je kan de proefdruk afhalen bij onze drukkerij in Mechelen of laten verzenden naar een adres naar keuze. Houd er rekening mee dat een gepersonaliseerde proefdruk pas wordt gemaakt na de bestelling van een kaart of een ontwerp op maat.
Wil je onze papier- en drukkwaliteit eerst in het echt zien en voelen voordat je een bestelling plaatst? Dan kan je een proefpakket bestellen. Een proefpakket bestaat uit één of meerdere voorbeeldkaarten uit onze collectie.
Kan je een digitale preview van je kaart/ontwerp ontvangen?
Indien ONZO je ontwerp uitwerkt (collectiekaart, kaarten op maat of totaalconcepten) werken we aan de hand van digitale voorbeelden samen de kaart volledig uit naar wens. De digitale voorbeelden worden uitgewerkt na ontvangst van bestelling en betaling en worden via mail verzonden.
Kan je collectiekaarten aanpassen?
Dit kan zeker! Heb je een favoriete kaart op het oog, maar wil je het ontwerp nog wat aanpassen? Dan kan je:
1. het ontwerp zelf personaliseren/finaliseren via de editor. Hier kan je zelf je gekozen naam en persoonlijke gegevens invullen en het kaartje aanpassen naar wens.
2. het ontwerp door ONZO laten aanpassen/finaliseren. Aanpassingen die we met plezier uitvoeren:
- een ander lettertype
- een andere kleur van tekst
- een andere kleur aquarel of achtergrond
- toevoeging van gewicht, lengte, uur korte tekst of iconen
- een andere druktechniek
Heb je een andere aanpassing in gedachten? Stuur dan gerust een mailtje of kies voor een kaart op maat.
Kan je een afspraak voor een kaart of totaalconcept maken?
Dit kan zeker. Wens je graag een uitgewerkt persoonlijk verhaal in de vorm van een kaart? Dan plannen we graag een kennismakingsgesprek in in onze winkel. Op basis van je verwachtingen en wensen, kijken we of er een match is en of we kunnen helpen. Een uur lang reserveren we de winkel dan speciaal voor jou. Samen kiezen we het papier, de kleuren, de afwerking en werken we de kaart/het geheel volledig uit.
Hier kan je een afspraak voor je kaart of totaalconcept op maat maken.
Waar kan je de gegevens voor op je kaart doorgeven?
Na het plaatsen van een bestelling ontvang je via mail een orderbevestiging die alles nog eens mooi op een rijtje zet. Gepersonaliseerde informatie zoals bijvoorbeeld de naam van je kindje(s) of de locatie van je receptie, mag je ons bezorgen als reactie op je orderbevestiging. Na ontvangst van je gegevens gaan we aan de slag en bezorgen we een digitaal voorbeeld van je gekozen product(en).
Wat als je het geslacht als verrassing voor jezelf wil houden?
Dit kan. Via een mail van je gynaecoloog kan je ONZO het geslacht van je kindje op voorhand doorgeven. Bij het plaatsen van een bestelling werken we het ontwerp dan met meerdere namen uit zodat je precies weet hoe de geboortekaart er zal uitzien.
Hetzelfde bij het bestellen van onze geschenken: via de gynaecoloog worden we op de hoogte gebracht van het geslacht. Indien de geschenken op voorhand verzonden worden, verpakken we deze zodat de naam/het geslacht niet zichtbaar is.
Wat is de levertermijn van de kaarten?
- Geboortedrukwerk: 1 à 5 werkdagen
- Huwelijksdrukwerk: 1 à 10 werkdagen
- Feestdrukwerk: 1 à 10 werkdagen
In het weekend, op een feest- of brugdag kan de levertermijn en/of de communicatie iets langer duren gezien ONZO/de drukkerij dan niet open is. Eens de kaarten klaar zijn, laten we jou iets weten.
- Heb je gekozen voor ophalen dan kan dit bij onze drukkerij in Mechelen (gratis) – Zandvoortstraat 6
- Heb je gekozen voor verzending (+15€), dan sturen we de geboortekaarten zo snel mogelijk op. Als alles vlot verloopt, komt je pakket de dag nadien aan. Er komt dus 1 dag extra bij de levertermijn.
Voor verzending van de geboortekaarten werken we met DPD of DHL, vertraging kan uitzonderlijk gebeuren en is op eigen risico.
Hoeveel postzegels zijn er nodig om de kaarten/enveloppen te verzenden?
De enveloppen/kaarten die we aanbieden kunnen allemaal met 1 postzegel verstuurd worden. Mooi meegenomen dus!
Welke formaten van kaarten zijn er?
Bij ONZO werken we standaard met vier formaten:
- Vals vierkant: 125 x 120 mm
- A6: 148 x 105 mm
- Grote kaart: 170 x 110 mm
- US: 210×100 mm
Bij een kaart op maat of totaalconcept op maat kan het formaat gekozen worden. Ook bij je eigen ontwerp uploaden, is er meer keuze.
Heb je een collectiekaart op het oog, maar wil je deze liever in een ander formaat? Stuur dan een mailtje naar info@onzo.be of kies voor een kaart op maat.
Kan je het formaat van een collectiekaart aanpassen?
Dit is mogelijk. Heb je een collectiekaart op het oog, maar wil je deze liever in een ander formaat? Stuur dan een mailtje naar info@onzo.be of kies voor een kaart op maat.
Kleur op snee
Kleur op snee is een techniek waarbij er op de randen van de kaart een kleur wordt aangebracht. Kleur op snee gebeurt doorgaans handmatig en vraagt voor wat extra droogtijd van de kaarten. Er wordt best geopteerd voor kaarten met een zwaardere grammage van minimum 400 gram. Op deze manier komt het drukwerk met gekleurde zijkanten het best tot uiting. De kleuren variëren van fluo kleuren tot gewone kleuren en ook metalics zoals goud, koper of zilver kunnen.





Kan je de enveloppen, geschenken enz. vooraf ontvangen?
Dit kan zeker. De geschenken of andere extra’s zoals enveloppen, stickers en labels worden na bestelling zo snel mogelijk klaargemaakt en verzonden (of klaargezet voor afhaling). Zo is alles tijdig klaar en kan je eventueel starten met de nodige voorbereidingen.
Welke papiersoorten worden er gebruikt bij ONZO?
Voor al onze kaarten (en geschenken) kiezen we voor materialen van de hoogste kwaliteit. Alle papiersoorten komen van leveranciers met een hoogstaande reputatie in deze sector. Wil je graag de papier- en drukwaliteit van onze ontwerpen eens in het echt bekijken en voelen? Bestel dan vrijblijvend een proefpakket, zodat je helemaal zeker van je keuze bent.
Heb je zelf een bepaalde papiersoort of -kleur in gedachten? Stuur dan een mailtje naar info@onzo.be of kies voor een kaart op maat.
! Belangrijk om te weten is dat papier een fragiel product is en beïnvloedbaar is door vocht, zonlicht en warmte. Bewaar je kaarten op een neutrale plek als je ze lang wil bewaren.
Kan je een eigen ontwerp laten drukken?
Zeker. Indien je zelf een ontwerp hebt gemaakt, kan je dit uploaden via upload je eigen ontwerp onder het menu producten.
Zijn er ook kaarten voor adoptie?
Zeker! Dit werkt exact hetzelfde als bij een geboortekaart, enkel wordt de informatie op de achterzijde dan aangepast. Kies je favoriete collectiekaart, ga naar een kaart op maat of stuur een mailtje naar info@onzo.be.
Kan je een bestelling nog wijzigen nadat je deze geplaatst hebt?
Zolang productie nog niet is opgestart, kunnen we je bestelling nog aanpassen. Stuur een mailtje naar info@onzo.be en afhankelijk van je vraag/aanpassing, bekijken we of we je kunnen helpen.
Kan je een bestelling nog annuleren?
Bestellingen kunnen geannuleerd worden indien de productie nog niet is opgestart.
- Collectiekaart via editor: de volledige betaling wordt teruggestort
- Collectiekaart via ONZO: in geval de betaling reeds gebeurd is en het digitaal voorbeeld reeds verzonden is, wordt er een kost van -€100 afgetrokken van het terug te storten bedrag.
- Kaart op maat of totaalconcept op maat: in geval het digitaal voorbeeld reeds verzonden is, wordt er een kost van -€150 afgetrokken van het betaalde of nog te betalen bedrag.
Lees zeker ook onze algemene voorwaarden voor meer informatie.
Is je bestelling beschadigd?
Is je bestelling beschadigd? Stuur ons dan binnen de 14 dagen een mail naar info@onzo.be met vermelding van het ordernummer en de reden van retour. Nadat de retour is gemeld, sturen we je een nieuw exemplaar op of ontvang je de betaling (+ verzendingskosten) binnen de 14 dagen terug.
Moest je er een foto aan kunnen toevoegen zou dat geweldig zijn, zo kunnen we op een efficiënte manier naar een oplossing zoeken.
Kan ik een product retourneren?
Gepersonaliseerde producten kunnen niet geretourneerd worden, niet-gepersonaliseerde producten kunnen wel geretourneerd worden. Neem even contact op met onze klantendienst via info@onzo.be en we helpen je verder.
Lees zeker ook onze algemene voorwaarden voor meer informatie.