privacybeleid

Wanneer je een bestelling plaatst, hebben we bepaalde gegevens van je nodig om ervoor te zorgen dat we je bestelling kunnen bezorgen. We gaan altijd zorgvuldig om met je persoonlijke gegevens, zorgen ervoor dat deze veilig worden bewaard en beschermen je privacy. Hieronder leggen we uit wat we met je persoonlijke gegevens doen en waarom we ze nodig hebben. Als je na het lezen van ons privacybeleid nog vragen hebt, neem gerust contact op met onze klantenservice.

Dit privacybeleid kan van tijd tot tijd wijzigen als nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. Wil je op de hoogte blijven van deze wijzigingen dan raden wij je aan om dit privacybeleid regelmatig te raadplegen.

Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van je persoonsgegevens?
ONZO b.v. (“onzo.be”), gevestigd in de Kloosterstraat 6, 2000 Antwerpen, is verantwoordelijk voor de verwerking van de gegevens zoals beschreven in dit privacybeleid.

Wanneer is dit privacybeleid van toepassing?
Dit privacybeleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die onzo.be verwerkt van iedereen die in contact staat of heeft gestaan met onzo.be, zoals bezoekers, klanten en zakelijke contactpersonen, op alle aan onzo.be gerelateerde domeinen.

Wat zijn persoonsgegevens?
Persoonsgegevens zijn gegevens die direct of indirect te herleiden zijn naar jou als individu. Dit kan bijvoorbeeld je naam, telefoonnummer, adres, e-mailadres of IP-adres zijn. Ook je bestelgeschiedenis en surfgedrag kunnen worden beschouwd als persoonsgegevens.

Hoe verkrijgen we je gegevens?
We ontvangen persoonsgegevens wanneer je onze website bezoekt, een account aanmaakt, een bestelling plaatst, of contact opneemt met onze klantenservice. Soms ontvangen we jouw gegevens ook van derden, bijvoorbeeld als iemand een cadeau direct naar jou stuurt.

Welke gegevens verwerken we van jou en waarvoor gebruiken we deze?
Voor het verwerken van bestellingen.
Voor de verwerking van je bestelling hebben wij je naam, e-mailadres, bezorgadres, betaalgegevens en telefoonnummer nodig. Deze gegevens zijn noodzakelijk om de overeenkomst uit te voeren en je op de hoogte te houden over je bestelling.

Voor bestelling met een ander bezorgadres
Wanneer iemand een cadeau rechtstreeks naar jou verstuurt, krijgen wij je naam en adres van de afzender. Deze gegevens hebben we nodig om de bestelling te kunnen bezorgen.

Accountgegevens
In je account bewaren we onder andere je naam, aanspreektitel, adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres en bestelgeschiedenis. Deze informatie gebruiken we om je bestellingen gemakkelijker te maken en om je persoonlijke voorkeuren op te slaan. Op ieder moment kan je een verzoek via e-mail verzenden om je accountgegevens te verwijderen.

Contact met onze klantenservice
Als je contact opneemt met onze ONZO, gebruiken we je accountgegevens en eventuele eerdere aankopen om je beter van dienst te kunnen zijn.

Berichten en communicatie
Heel af en toe hebben we aanbiedingen, speciale acties en nieuwtjes die we met je willen delen via mail. Als je bij ons een account hebt en één of meerdere bestellingen hebt geplaatst, kan het zijn dat we je mailen. Als je hebt aangegeven deze berichten niet te willen ontvangen, dan doen we dit niet.

We gebruiken bij onze communicatie via e-mail technologie die ons kan vertellen of jij onze berichten leest en op welke hyperlinks jij in die berichten klikt. Dat doen we voor analysedoeleinden om bijvoorbeeld na te gaan of een e-mail veel gelezen wordt of niet.

In sommige gevallen kan je van ons een brief of pakketje ontvangen waarmee we onze waardering voor jou als klant willen laten zien. We gaan terughoudend om met het sturen van post: je ontvangt alleen een brief of pakketje in speciale gevallen. Als je geen post van ons wil ontvangen, kan je daartegen bezwaar maken. 

Gegevens voor analysetoepassingen
Wij analyseren gegevens om onze diensten en klanttevredenheid te verbeteren. Deze analyses worden altijd op geaggregeerd niveau uitgevoerd, zodat de resultaten niet naar individuele klanten herleidbaar zijn.

Prijsvragen en acties
Voor deelname aan acties of wedstrijden vragen we gegevens zoals je naam en contactgegevens om de actie uit te kunnen voeren en winnaars te kunnen contacteren. Dit gebeurt altijd met jouw toestemming.

Beveiliging en fraudepreventie
Om fraude en beveiligingsincidenten te voorkomen, bewaren wij gegevens die ons helpen ongeautoriseerde toegang en misbruik te detecteren. In geval van vermoeden van fraude bewaren we gegevens zolang als nodig is om onze diensten en klanten te beschermen.

Social media
Op onzo.be kun je artikelen delen via sociale media. Wij krijgen geen toegang tot jouw social media account. We raden je aan om het privacybeleid van de social media platformen die je gebruikt door te lezen voor meer informatie.

Met wie delen we jouw gegevens? 
Logistieke partners
Voor de bezorging werken wij samen met partners zoals PostNL, BPost, DPD en DHL. Zij krijgen alleen de gegevens die nodig zijn om je bestelling op het juiste adres te bezorgen.

Overheid
In bepaalde gevallen zijn wij wettelijk verplicht om gegevens te delen met de overheid, bijvoorbeeld voor belastingdoeleinden of in geval van fraudeonderzoek.

Welke rechten heb je met betrekking tot jouw gegevens?
Recht op inzage en correctie
Je hebt het recht om je gegevens in te zien en onjuiste gegevens te laten aanpassen. Dit kun je zelf doen via je account.

Recht op bezwaar
Je kunt bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens voor bepaalde doeleinden. Dit kun je doen door contact op te nemen met onze klantenservice via info@onzo.be

Recht op verwijdering
Je hebt het recht om je account en gegevens te laten verwijderen, mits er geen openstaande bestellingen of wettelijke verplichtingen zijn.

Vragen?
Als je vragen hebt over ons privacybeleid of de verwerking van je persoonsgegevens, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder.

ONZO